SEQUENT: BRC daugiataškė nuosekli įpurškimo
sistema
Sistemos taikymo sritis
Pagrįsta MTM BRC ilgalaikiu LPG dujų
įpurškimo sistemų konstravimo
patyrimu, naujoji daugiataškė
nuoseklioji sistema yra naujausios technologijos
dujų įpurškimo srityje,
skirtos kontroliuojamam duju įpurškimui.
Sistema yra MTM BRC darbo rezultatas,
siekiant prisitaikyti prie dabartinės
ir ateities kartos automobilių technologinių
reikalavimų ne tik privalomo aplinkos
užterštumo standartų srityje,
bet taip pat ir diagnostikos bei integracijos
su originalia sistema srityje, pagal šiuolaikinių
normų dėl EOBD reikalavimų.
MTM BRC atsakas yra sistema, pagrįsta
elektriniais purkštukais (patikrintais
pagal automobilių gamintojų
standartus), užtikrinanti geresnę
tiek elektroninę, tiek ryšio
integraciją (per K nuosekliqjq liniją
ir CAN BUS), bei mechanines ir dinamines
automobilio charakteristikas.
Sistemos sudėtis
BRC daugiataškė nuoseklioji
įpurškimo sistema susideda iš
komponentų, įprastų automobilių
gamybos srityje, tokių kaip: užpildymo
prietaisas, rezervuaras, vamzdeliai, pasiekiantys
automobilio priekinę dalį, duju
uždarymo solenoidinis vožtuvas,
GENIUS tipo reduktorius-garintuvas, purkštukai,
guminės jungiamosios žarnelės,
duju/benzino perjungiklis, duju slėgio
ir temperatūros davikliai ir MAP
daviklis; ir nauji komponentai, skirti
saugumo užtikrinimui ir patobulinimui
ar naujų funkcijų įdiegimui,
tokie kaip: Europa multivožtuvas,
Fly SF ECU.
Funkcijos
Degalų-oro mišinio sudėties
valdymas užtikrinamas originaliu
benzino ECU taip pat ir važiuojant
dujomis (nuoseklaus tipo sistema). Dujų
įpurškimo sistema naudojama
tik valdymo parametro, nusiųsto iš
benzino ECU į purkštukus, konvertavimui
į ekvivalentinį dujų purkštukų
parametrą. Visa diagnostika, atliekama
benzino ECU, taip pat išlieka ir
važiuojant dujomis (išskyrus
benzino purkštukų valdymą,
kurie yra atjungti, važiuojant dujomis),
užtikrinant EOBD suderinamumą.
Konvertavimas iš benzino įpurškimo
laiko į dujų įpurškimo
laiką atliekamas prognoziniais algoritmais,
leidžiančiais įpurkšti
tikslų dujų kiekį į
kiekvieną cilindrą atskirai.
Fly SF ECU matuoja dujų slėgį
ir temperatūrą, ir pakoreguoja
dujų įpurškimo laiką
priklausomai nuo nuskaitytos reikšmės,
tai leidžia praktiškai įpurkšti
tikslų dujų kiekį, nepriklausantį
nuo nedidelių slėgio ir temperatūros
svyravimų. Sistemos nuoseklus veikimas
užtikrina ir išsaugo strategijas,
kurias naudoja automobiliu gamintojai,
tokias kaip didelių variklio apsisukimų
ribojimas (out-of-revs) ir degalų
padavimo (cut-off) valdymas, važiavimo
valdymas, purkštukų išjungimas
(cut-off) cilindrams, kur atsiranda klaidinga
kibirkštis.
Benzino įpurškimo laiko-dujų
įpurškimo laiko konvertavimo
diagramos yra variklio apsisukimų
per minutę (rpm) ir absoliutaus slėgio
įsiurbimo kolektoriuje funkcijos
ir yra automatiškai keičiamos
savaiminės adaptacijos strategija,
kuri stebi abiejų sistemų susidėvėjimą.
Tuo būdu mes užtikriname, kad
dujų sistemos elgesys momentiškai
atkartoja konkretaus automobilio, kuriame
ji įrengta, elgesį.
OBD suderinamumas užtikrinamas nuoseklaus
tipo sistemos darbiniu principu ir daviklių
bei elektro-purkštukų diagnostika,
kurią atlieka duju ECU. Tuo atveju,
jei sugenda koks nors automobilio originalus
komponentas, benzino ECU galės jį
reguliariai diagnozuoti, o sugedus dujų
įrangos komponentui dujų ECU
nedelsiant perjungs variklį darbui
benzinu, užtikrindamas aplinkos užteršimo
lygį ir apsaugodamas katalizatorių,
variklį ir kitus elementus nuo bet
kokio gedimo.
Tokiu būdu, automobilis visuomet
galės važiuoti pagal OBD normas
ir dirbti pagal OBD taisykles.
Vairuotojas nedelsiant informuojamas apie
automatinį perjungimą į
benziną specialiu garsiniu signalu
ir optiniais signalais.
Automatinis perjungimas į benziną
įvyksta ir baigiantis dujoms, todėl
tai yra labai patogu ir saugu vartotojui,
kuris gali ir toliau važiuoti be
jokių rūpesčių ir
nejunginėdamas perjungiklio.
Perjungimas iš vienų degalų
į kitus įvyksta nuosekliai.
Remiantis patentuota strategija, Fly SF
ECU gali valdyti perjungimą taip,
kad perjungimas vyktų vienu metu
tik po vieną cilindrą, todėl
degalų perjungimas išlieka nepastebimas
bet kokiomis važiavimo sąlygomis.
Ypatingas dėmesys buvo kreipiamas
į tai, kad būtų gauta paankstinto
duju padavimo sistema su maksimaliais
technologiniais pasiekimais, kuri tuo
pačiu turėjo būti ir universali
bei paprasta naudoti. Dėl šios
priežasties SEQUENT yra atvira"
sistema, kuri gali būti naudojama
tiek automobiliuose, kuriems jos pritaikymą
numatė BRC, tiek ir kituose automobiliuose,
kur ji gali būti sumontuota patyrusių
montuotojų.
Siekiant gauti paprastą ir patikimą
sistemą, būtų įdiegti
visi automobilių gamintojų pageidavimai
(filtrai, vandeniui nelaidūs sujungimai,
apsaugos nuo neteisingų sujungimų
irt.t.).
Nuoseklusis įpurškimas SEQUENT
leidžia gauti puikius rezultatus,
kalbant apie aplinkos teršimą,
tuo pačiu užtikrinant labai
gerą automobilio valdymo lygį.
Maitinimo galingumas yra virš 30
kW kiekvienam purkštukui, galima
valdyti iki 8 purkštukų, iš
viso 240 kW, atitinkančiuose 326
HP. Sistema gali būti sumontuota
tiek automobiliuose su įpurškimu,
tiek ir su turbininiais varikliais.
KOMPONENTŲ CHARAKTERISTIKOS
LPG GENIUS Reduktorius/garintuvas
Vieno laipsnio tipo reduktorius
Išėjimo slėgis:
120 kPa - 150 kPa veikiant diafragmą
įsiurbimo kolektoriaus slėgiui
Reduktoriaus galingumas - 140 kW
Elektrinis purkštukas Keihin
pagamintas HONDA GROUP(Japonija)
Viršutinis degalų padavimas
Teflono vožtuvas
Charakteristikos:
1,25 / 3,5mH 20°C
Dažnis: 15g nuo 50 iki 400Hz
Temperatūra: -35°C÷120°C
Įtampa: 6,3V÷16V
Sandarinimas: guma tarp metalo
Triukšmas: <90Db
Reglamentas: E67-01; R110
FLY SF elektroninis valdymo įrenginis
Automobilinis mikroprocesorius 32 bit
20MHz
Darbinė temperatūra: -40°C÷125°C
Hermetiškas
Automobilinių normų išlaikymas
apsaugant
įėjimo ir išėjimo
signalus
Darbinė įtampa: 6,3V÷16V
Diagnostinės jungties suderinamumas
su EOBD
Susijungimas ir programavimas PC pagalba
Susijungimo palaikymo protokolas KWP2000
Palaikomas CAN 2.0 ryšys
ECU yra trijų versijų :
4 purkštukų versija su viena
jungtimi
6 purkštukų versija su dviem
jungtimis
8 purkštukų versija su dviem
jungtimis
Integruotas purkštukų cut-off
Integruotas uždegimo kampo korektorius
Galimas R.P.M signalo skaitymas nuo
alkūninio veleno daviklio
FJ1 dujinės fazės filtras
Keičiamas filtras
Charakteristikos:
35 kPa su Q = 18000NI/h
Reglamentas:
E67-01; R110
KOMPIUTERINĖ PROGRAMINĖ ĮRANGA
SEQUENT yra universali sistema BRC sukurta
interfeiso programos dėka. Nešiojamų
PC programa leidžia susisiekti su
Fly SF ECU ir pasiekti jo visus funkcinius
parametrus.
FLY SF ECU programavimas
Dujų ECU programavimas, kuris yra
būtinas, norint tiksliai suderinti
automobilį su dujų įranga,
yra paprastas ir greitas, kuomet kartogramas
galima gauti iš BRC tinklapio, vietinio
dilerio, ar turint jau anksčiau sukurtą.
Tuo tarpu ši paprasta ir greita procedūra
leidžia nepriklausomai sukurti kartogramas
tiems automobiliams, kuriems jų negalima
gauti iš kitų šaltinių.
Derinimas
Kartogramų tobulinimas, važiavimo
sąlygų ir, kuomet būtina,
galios optimizavimas, įvairių
automobilių diagramų derinimas
yra prieinamos funkcijos. Aukščiau
išvardintų derinimo ypatybių
dėka montuotojas gali tiesiogiai
pasiekti daugybę derinimo parametrų,
kurie leidžia gauti puikius rezultatus
net ir labai sudėtingiems automobiliams.
Diagnostika
Diagnostikos funkcijų dėka galima
lengvai patikrinti teisingo montažo
ar gedimo priežastis. ECU įvesties
ir išvesties gedimų patikrinimas,
po kurio seka klaidos pranešimas,
galimybė patikrinti elektro-purkštukus,
siekiant patikrinti tikslų darbą,
visų duomenų, susijusių
su sistemos darbu, raidinis-skaitmeninis
ir grafinis atvaizdavimas, padaro šią
interfeiso programą instrumentu,
galinčiu supaprastinti sudėtingus
dalykus.
Autonominis rėžimas
Eilė funkcijų, kurias galima
patikrinti net ir atsijungus nuo Fly SF
ECU, leidžia patikrinti ir pakeisti
anksčiau įrašytus duomenis
ir kartogramas, taip sukuriant archyvą
ar pasiruošiant tolesniam darbui.